Započinju upisi u radionice 2016./17.

ONLINE: http://www.tehnika-valpovo.hr/index.php/prijavnica-programi 

PRIJAVNICA:  

TELEFON: 031/651-380

DOM TEHNIKE: 08,00 - 15:00sati

ZAPOČINJU AKTIVNOSTI U RADIONICAMA  u 2016./2017.

Upiši radionice za školsku godinu 2016./17.!

 

Dan:

subota

Datum:

24.09.2016

 

Radionica

Mentor

Mjesto

Vrijeme

MODELARI-MAKETARI

Zvonimir Hajnc

Josip Bagarić

Dom tehnike Valpovo

10:00 – 11:30

ROBOTIČARI

Ivica Mihaljević

Dom tehnike Valpovo

MLAĐA grupa

STARIJA grupa

 

10:00 – 11:30

10:00 – 11:30

Marijan Antolović

Dom tehnike Valpovo

10:00 – 11:30

FOTOGRAFIJA

Dragan Francuz

Dom tehnike Valpovo

10:00 – 11:30

 

Prvi sastanak - upoznavanje i dogovor  

______________________________________________________________________

FOTOGRAFIJA


Radionica je namijenjen onim polaznicima koji se žele baviti digitalnom foto tehnikom snimanja fotografija.

Fotografija je tehnika digitalnog ili kemijskog zapisivanja prizora iz stvarnosti na sloju materijala koji je osjetljiv na svjetlost koja na njega pada. Riječ FOTOGRAFIJA je prvi upotrijebio Sir John Herschel, 1839. Ta riječ dolazi iz grčkog jezika i doslovce prevedeno znači CRTANJE SVJETLOM. 
Proces izrade fotografije počinje snimanjem fotografskim aparatom. Tu počinje i priča polaznika ove radionice...
Koje su funkcije digitalnog fotoaparata i što je potrebno za dobru fotografiju. Radionica koristi programe Hrvatskog fotosaveza. 
Znadete li da smo imali 2 državna prvaka u fotografiji i puno međunarodnih priznanja?

Namjera foto radionice je da se sustavno stvaraju pretpostavke za daljnje osposobljavanje i usavršavanje mladih autora temeljene na socijalizaciji individualnosti, prava pojedinca da uči, razvija vještine i sposobnosti te iznošenje vlastitih ideja i mišljenja sukladno osobnom stavu. 
Program se provodi uz stručno vodstvo, teorijski uvod u radionicu i definiranje autorskih zamisli. Program je prožet njegovanjem snošljivosti spram različitih pristupa i naporom da se razvije sposobnosti njihovog razumijevanja, samostalnog vrednovanja, te međusobnog uvažavanja i prihvaćanja.
Izvode se u funkciji okupljanja oko zajedničkog projekta, odgovaraju na potrebe za društvenom kohezijom, stvaraju vezu bliskosti povjerenja, razvijaju svijest o zajedničkim vrijednostima, te prihvaćanju različitosti kao izvora bogatstva.

Fotografija je odabrana kao medij jer se njome mogu postići ciljevi koji se na drugi način ne mogu dosegnuti.
Činjenica da kamera «sama obavlja» dio posla, pruža veće mogućnosti za kreaciju, interpretaciju ili razumijevanje važnih sadržaja. Te sadržajno široke, tehnički raznovrsne, a vizualno-likovno izazovne zadaće gotovo nezamjetno uvode u svijet novih informacija, povećanje pažnje, opservacije posebnog intenziteta, kombinaciju racionalnog i emotivnog
odnosa spram stvarnosti i postupno razumijevanje metode rada.

Edukacijski pristup počiva na izvornom idealu škole kao istraživačke odnosno kreativne poduke: provođenju mladih kroz cjelokupan proces stvaranja i vrednovanja fotografiji u njezinom tehničkom i tehnološkom i kulturnom kontekstu pod nenametnutim vodstvom stručnjaka s afinitetom za rad s mladim i usmjeravanju i vođenju mladih da se kreativno ponašaju i izražavaju. Polaznici većinu vremena provode u neposrednoj razradi i ostvarivanju određene ideje.

Voditelji i suradnici usmjeravanje, oslobađanje i izražavanje stvaralačkog potencijala mladih postižu individualnim radom poštujući sklonosti, predznanje, predispozicije i osobni stil izražavanja sudionika, ponajviše putem ravnopravne rasprave.

Zlata Medak, dopredsjednica HFS i predsjednica odbora za rad s mladima HFS

 

RAKETARSTVO

Izrada modela rakete S 3 A (s padobranom)
K
oristeći se radioničkim crtežom i uputama priloženim uz komplet rakete potrebno je izrezati i sastaviti model rakete s padobranom. 

Potrebno je izrezati sve dijelove na označenim mjestima i izvršiti finu obradu dijelova. Posebnu pozornost obratiti da su svi stabilizatori potpuno jednaki. Kod lijepljenja stabilizatora obratiti pozornost da budu u osi rakete. 
Nakon završetka uratka rad je potrebno predati povjerenstvu na ocjenjivanje. Na modelu treba napisati ime i prezime kako bi se znalo čiji je rad. 
Kod usmene prezentacije tehničke tvorevine vrednovat će se: sigurnost, razumljivost i ispravno korištenje tehničkog nazivlja.



Natjecanje se provodi na modelarskom poligonu pojedinačno za natjecatelje.
Natjecanje se provodi u kategoriji nacionalne klase s raketnim modelom S 3 A (rakete s padobranom). Modeli koji se koriste na natjecanju su najmanjeg stalnog promjera Ø18 mm i najveće dužine do 300 mm. Na natjecanju se koriste isključivo atestirani modelarski raketni motori totalnog impulsa 2,5 Ns (A) s Rješenjem MUP-a Republike Hrvatske (dozvolom) za stavljanje u promet i uporabu.
Svaki natjecatelj se natječe s dva (2) modela, od kojih jedan mora biti izrađen na natjecanju. Modeli koji se koriste u natjecanju trebaju biti ovjereni od strane suca, odnosno povjerenstva natjecanja.
Natjecatelj ima pravo na tri (3) starta. 
Natjecanje vodi glavni sudac natjecanja koji određuje ispravnost svakog leta. Na zahtjev suca, po prizemljenju rakete, natjecatelj je dužan donijeti i pokazati model, radi provjere kompletnosti. 
Model mora letjeti stabilno i sigurno se prizemljiti s padobranom. Svaki raketni model mora se prizemljiti cijeli, tj. tijekom leta ne smije otpasti niti jedan dio (osim čepa za izbacivanje sustava za prizemljenje). Padobran mora imati najmanje tri niti (konca). Tijekom prizemljenja modela cijeli padobran mora biti izvan modela i raširena najmanje tri konca. 
Najveći kut lansiranja rakete (elevacija) od vertikalne osi smije biti trideset stupnjeva.
U slučaju nestabilnog leta, otpadanja dijelova rakete, izbacivanja raketnog motora prilikom starta rakete odnosno leta koji ugrožava sigurnost, glavni sudac bez daljnjeg praćenja leta rakete može dodijeliti nula (0) bodova natjecatelju.
Maksimum trajanja svakog od tri leta iznosi 300 sekundi.

 

MODELARSTVO

 

Ciljevi i program:• razvoj interesa za zrakoplovno modelarstvo • stjecanje osnovnih znanja iz zrakoplovstva • osnovni dijelovi modela i konstrukcija zrakoplova • osnove aerodinamike i meteorologije • izrada natjecateljskih modela F1N i F1N-150 • posjet aeroklubu Osijek • sudjelovanje na natjecanjima za Državno prvenstvo i Hrvatski kup

 

1. Tehničko crtanje u graditeljstvu
2. Materijali za izradu radova i njihova obrada
3. Pravila rada i zaštita na radu pri uporabi alata za obradu materijala
4. Izrada radova prema radnim zadacima
5. Obrana rada
6. Pravilnik za kategorije F1N-150 i F1N
7. Materijali i alati
8. Izrada modela kategorije F1N-150
9. Izrada modela kategorije F1N
10. Podešavanje modela za let i natjecanje polaznika

  

UPRAVLJANJE BESPILOTNOM LETJELICOM
Naučite upravljati letjelicom na daljinsko upravljanje (RC avion)
Raspon krila - 1500 mm 
Duljina trupa- 850 mm 
Masa modela - 1200 g 
RC funkcije - D,S,M, (E) 
Motor s unutarnjim sagorijevanjem 3,5-5 ccm 

ELEKTRONIKA


Zar ne bi želio biti velik i razumjeti kako elektronički uređaji rade? Možda možeš i sam napraviti neki uređej. Ako te zanimaju elektronički sklopovi, lemljenje, sheme, izrada elektroničkih uređaja... pravo mjeto za tebe.

1. Elektricitet
2. Lemljenje u elektronici
3 Elektronički sklopovi – Elektronika LAB
4. Elektronički elementi – samo najnužnije
6. Električne instalacije (Elektroinstalacijski materijal-vrste i oznake prema HRN, Simboli i sheme u elektrotehnici, Izrada shema strujnog kruga, Izrada jednostavnog strujnog kruga, Mjere zaštite od udara električne struje)
7. Električna mjerenja (Mjerenje električnih veličina /napon, struja i otpor/ univerzalnim mjernim instrumentom, Ispitivanje električnih instalacija i električnih aparata i strojeva uporabom univerzalnog instrumenta)
8. Elektromagnetizam (Osnovni pojmovi i izrada jednostavnog elektromagneta)
9. Izrada modela elektromehaničkog uređaja

  

ROBOTIKA

 

Robot je elektro-mehanički uređaj koji može obavljati autonomne ili unaprijed programirane zadatke. Robotika zahtijeva znanje elektronike, mehanike i softvera. U radionici robotike se uče osnove svega: kako izraditi robotskih kolica, programiranje robota na računalu i upravljanje robotima...

 

mBot robot

Što je mBot robot

mBot je cjelokupno rješenje za dijete koji daje praktično iskustvo u programiranju, elektronici i robotici. Rad s mBot robot setom inspiriran je Scratch 2.0. programom kojeg možete povezati s mBot uređajem koristeći Bluetooth ili 2.4GHz wireless modul. Ovaj jednostavan za sastavljanje mBot edukacijski robot set pruža neograničene mogućnosti da djeca nauče STEAM (znanost, tehnologiju, inženjering i matematiku).

Makeblock se udružio s Arduinom - vodećom open-source hardverskom platformom u edukacijskoj i maker zajednici. Predstavljen je mBot – edukacijski robot set, kojemu Arduino predstavlja srce programa. Suradnjom se želi STEM (znanost, inženjering, elektronika, matematika) obrazovanje podići na višu razinu.

mBot – edukacijski robot set je cjelokupno rješenje za početnike kako bi stekli osnovna iskustva u programiranju, elektronici i robotici.

 Arduino

Unazad nekoliko godina radionica elektronike-robotike jedna je od najtraženijih radionica u Domu tehnike Valpovo.

Kvalitetni mentori rade sa kvalitetnim materijalima i opremom. Lego Mindstorms kit za robotiku, robotska kolica i puno elektroničkih djelova iziskuje jako puno kreativnosti. 

Od opreme koju posjedujemo izdvajamo kompleta Arduino starter kit with RFID.

ARDUINO omogućuje mentorima puno veće mogućnosti u radu s djecom i mladima. Ako navedemo i nabavku metalne robotske ruke, dvojih novih robotskih kolica i najnoviji model Lego Mindstorms EV3 kompleta, te preseljenje radionice u novi prostor uz informatički kabinet sa 12 računala možemo očekivati još veći broj djece i mladih u ovoj radionici. 

Za svu djecu i mlade koje ove aktivnosti puno više zanimaju, radionice Centra tehničke kulture Valpovo-Belišće širom su otvorena i u njih se mogu prijaviti online.

Od ove godine Informatički klub "Hal" poziva sve zainteresirane građane (naročito studente elektrotehnike) da mogu koristiti kabinete i gore navedene komplete Arduino za eksperimentiranje na području robotike.

 

Što je ARDUINO?

Arduino je ime za otvorenu računarsku i softversku platformu koja omogućava dizajnerima i konstruktorima stvaranje uređaja i naprava koje omogućava spajanje računala s fizičkim svijetom tj. stvaranje interneta stvari. Arduino je stvorila talijanska tvrtka SmartProjects 2005. rabeći 8-bitne mikrokontrolere Amtel AVR, da bi stvorili jednostavnu malu i jeftinu platformu s kojom bi mogli lakše povezivati računala s fizičkim svijetom. Dizajneri su izabrali ime Arduino po imenu kafića u kojem su se dizajneri sastajali kada su stvarali projekt. (wikipedia)

Arduino platforma je skup elektroničkih i softverskih komponenti koje se mogu jednostavno povezivati u složenije cjeline s ciljem izrade zabavnih i poučnih elektroničkih sklopova.

 Srce Arduina jesu mikrokontroleri. Mikrokontroler je malo računalo sadržano na jednom integriranom sklopu. Arduino okruženje najčešće koristi 8 bitne mikrokontrolere koje proizvodi tvrtka ATMEL. Najrasprostranjeniji model je ATMEGA328P koji se koristi na osnovnoj Arduino prototipnoj pločici koja je prikazana na sljedećoj slici sa lijeve strane.

 Kako je Arduino platforma open-source tipa - dozvoljeno je njezino dijeljenje i preuređivanje u svrhu kreiranja novih platformi koje su međusobno kampatibilne tako sa su razvojem nastale još mnoge inačice raszvojnih okruženja baziranih na Arduino platformi.

 U osnovi, sve Arduino kompatibilne pločice sastoje se od mikrokontrolera, integriranog sklopa za komunikaciju s računalom, te perifernih elektroničkih djelova za osiguravanje mogućnosti rada mikrokontrolera - stabilizatori napona, kvarcni oscilator za generiranje frekvencije takta i slično.

 Mikrokontroler za početak možemo zamisliti kao crnu kutiju koja ima određen broj izvoda kojima je moguće upravljati pomoću programa kojeg korisnik napiše na računalu i koji se onda izvodi na samom mikrokontroleru. Za pisanje programa za Arduino mikrokontrolere koristiti ćemo Arduino programsko okruženje kojeg je besplatno moguće preuzeti s: http://arduino.cc/en/main/software

 

 Kako bi mogli napisane programe prebaciti u mikrokontroler na razvojnoj pločici koristimo se USB vezom s računalom. Ukoliko koristimo Arduino standardnu pločicu koja nije neka nova kompatibilna platforma nije potrebna dodatna instalacija drivera.

 Softver za mikrokomtroler ćemo pisati u Arudino IDE programskom paketu kao i u Ardublockdodatku za grafičko programiranje. (http://e-elektro.blogspot.com)

 

Što je Lego Mindstorms EV3

Kombinacijom raznolikosti LEGO sustava gradnje s najnaprednijom tehnologijom koju smo mogli razviti, oslobodite kreativnu moć novog kompleta LEGO MINDSTORMS EV3 i stvorite robote kojima možete zapovijediti da hodaju, govore, misle i rade sve što poželite. Slijedite korake 3D uputa za slaganje i stvorite TRACK3RA, R3PTARA, SPIK3RA, EV3RSTORMA i GRIPP3RA i oživite ih jednostavnim, intuitivnim programskim sučeljem baziranim na slikama. Zgrabite priloženi daljinski upravljač i upustite se u izazovnu misiju koja je već spremna ili preuzmite besplatnu aplikaciju i zapovijedajte robotu svojim pametnim uređajem. Želite li podijeliti svoje kreacije i nadahnuti se tuđima? Prijavite se na LEGO.com/mindstorms i pristupite velikoj količini zabavnog sadržaja i komunicirajte s golemim društvom obožavatelja LEGO MINDSTORMSA na internetu. Počela je LEGO MINDSTORMS EV3 robotska revolucija!

 

Novi robot u radionici

Robot u radionici

Robotska ruka

 

 

Robotska kolica


 

1. Opći cilj CTK:

- Informatički i tehnički pismeno stanovništvo RH

- Centri tehničke kulture kao mjesta cijeloživotnog informatičkog i tehničkog obrazovanja djece, mladeži i građana.

 

2. Pojedinačni ciljevi:

1. Uspostavljena suradnja između centara – Forum centara tehničke kulture, uspostavljena mreža

2. Izvršena standardizacija prostorne, organizacijske i izvedbene strukture, te ostvarena zakonodavna podloga

3. Kvalitetna i učinkovita organizacija rada u centrima tehničke kulture

4. Kvalitetni programi rada u centrima tehničke kulture

5. Dobra opremljenost centara tehničke kulture

6. Centri pružaju kvalitetne usluge

7. Centri imaju kvalitetan kadar, opremu i literaturu

8. Programi centara su verificirani i centri izdaju domaće i međunarodne certifikate

9. Djelatnici centara se kontinuirano stručno usavršavaju

10. Poboljšana suradnja centara i udruga TK – razvijanje partnerskog odnosa

 

3. Opis:

Svrha postojanja CTK je osposobljavanje i stručno usavršavanje djece, mladeži i građana u cilju stjecanja informatičkih i tehničkih znanja i vještina.

Kako su centri tehničke kulture vezani za gradove i županije u kojima djeluju, njihova razvijenost je ovisna o gradskom, odnosno županijskom bogatstvu i razvijenosti. Naime, iako su Zakonom o tehničkoj kulturi predviđeni, nije riješen njihov status niti postignuta obveza njihovog financiranja kao programa javnih potreba u tehničkoj kulturi iz sredstava proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. Stoga su centri tehničke kulture, odnosno zajednice tehničke kulture pri kojima centri djeluju često u situaciji da njihovi članovi i djelatnici djeluju kao poduzetnici u stalnom traženju sredstava kojima će uspjeti realizirati zacrtane obrazovne programe. Uzevši u obzir činjenicu da je tehnički i informatički obrazovano stanovništvo osnova razvoja društva, programi centara tehničke kulture su programi od javnog interesa i kao takvi bi trebali biti i financirani.

Rješavanje zakonodavne regulative o radu centara tehničke kulture jedan je od zajedničkih zadataka. Samo u okružju koji pruža pomoć onima koji obrazuju i osposobljavaju građane iz područja različitih tehničkih grana moguće je napraviti značajniji iskorak prema budućnosti koja je okružena tehničkim procesima i uređajima.

Poticanjem centara tehničke kulture na uspostavu komunikacije, razmjenu iskustva i znanja ostvariti će se veća kvaliteta rada u centrima, kvalitetniji programi, ujedno će se postići i uštede u realizaciji programa. Kvalitetnijim programom, nižim troškovima i stručnim kadrovima ostvariti će se osnovni cilj postojanja svake udruge tehničke kulture, osobito centara tehničke kulture, a to je informatički i tehnički pismeno stanovništvo.

Kontinuitet i kvaliteta cijeloživotnog informatičkog i tehničkog obrazovanje djece, mladeži i građana mogu se i trebaju osigurati kroz centre tehničke kulture.

 

 

- svaki tečaj traje 70 školskih sati (2-3 sata tjedno) i namjenjen je početnicima i naprednima

- pohađanje programa usklađeno je s pohađanjem nastave (uglavnom subotom do podne)

- programi se odvijaju u kabinetima Doma tehnike u Valpovu

- polaznici se pripremaju za županijska i državno natjecanje

- aktivnosti započinju početkom listopada i traju do lipnja i priznaju se u školama kao izvanškolska nastavna aktivnost

- cijena koju snosi roditelj za članarinu u CTK iznosi 50,00 kn/mjesec

- drugo djete iz iste obitelji polazi radionicu besplatno

- sve dodatne informacije možete dobiti na 651-380 (od 8:00 do 15:00)

 

PREUZIMANJE (DOWNLOAD) PRIJAVNICA ZA RADIONICE   

Na našim radionicama fotografiramo i snimamo djecu. Prijavom djeteta za pohađanje radionice roditelji ili skrbnici suglasni su s objavljivanjem fotografija i video snimaka djece u našim tiskanim i elektroničkim glasilima, u svrhu promocije kreativnih tehničkih radionica za djecu.